dinsdag 9 september 2014

Tutorial Envelopkaart


Is het een kaart....is het een envelop...Nee! het is een envelopkaart. 
En ik heb voor jullie een tutorial gemaakt.



Benodigdheden:
A4-tje
Stampin Trimmer
Snijmesje
Lineaal
Hoekpons
Stempels
Inkt

Je neemt een vel A4 Card Stock. Gebruik de hele lengte en snjdt de breedte, 14 cm.
Ril vervolgens op 10 en 20 cm. Je hebt nu 3 vlakken, 2 van 10 en 1 iets kleiner. 


 Teken op het kleinste vlak, aan de buitenkant, het midden aan en teken dan de lijnen naar de eerste vouwlijn. Zo krijg je een driehoek.

Snijdt de hoeken eraf en rond de punt van de driehoek die je nu hebt gekregen af. 

Nu gaan we een inkeping/snede maken waar het puntje van de envelop in past. Vouw de kaart dicht. Bepaal met de lineaal waar de snede moet komen. Dit is 4 cm van de onderkant af. Zet nu een puntje aan beide zijden van de flap.

 Vouw de kaart open en teken de lijn. Snijdt ze daarna met een mes voorzichtig open.

 Nu is je envelopkaart af en mag je ze versieren.

 Bijvoorbeeld zo:

 Zo ziet je kaart er dan dicht uit

 En zo als de flap geopend wordt.

 En dit is de achterkant, kan ik de kaart gelijk versturen.

 En ook maar een meisje versie
KIS Challenge

 In het rompertje wil ik dan nog de naam verwerken

 Dit is de binnenkant waar je je boodschap kwijt kunt.

En zo kun je ook verjaardagskaarten of kaarten voor een andere gelegenheid maken.
Ik vond het idee in mijn herinneringen doos. Een Hallmark kaart uit 2001, die ik aan mijn man stuurde om hem te feliciteren dat hij zijn eigen bedrijf was begonnen.

Ben heel benieuwd wat jullie van dit model vinden.

Groetjes
Miranda Mols

8 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een leuke idee, Miranda. Sla 'm meteen even op :o)
Bedankt voor het delen!

Je@net zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Gerrina zei

Gave tutorial! Altijd leuk om een andere vorm te gebruiken en versturen! Dankjewel... Groetjes, Gerrina

Ingrid Reyners zei

Leuk idee Miranda, ook al komt hij uit de oude doos, toch heel bruikbaar. Groetjes Ingrid

Erica ♥ zei

Wat een leuke tutorial, met een heel mooi resultaat ☺
Gezellige en fijne (knutsel) week ☼
Liefssss Erica
{Heidebloempjuh}

Willeke zei

Hoi hoi,
wat een origineel idee ! En fijn dat je het zo duidelijk hebt beschreven ... je vorige kaartje is trouwens ook erg leuk,
creatieve groetjes van Willeke

GerJanne zei

Hey Mega Mindy!
Wat een leuk idee en duidelijke tutorial.
Deze komt op mijn lijstje van wat ik nog ens wil doen op kaartenmaakgebied!
groetjes,
GerJanne

Ira Huberts zei

Dat is nog eens post Miranda, wat een supergave enveloppen zo, heel leuk modelletje en prachtig uitgevoerd! Groetjes, Ira
Ira’s Crea Corner