woensdag 29 mei 2013

Chalkboard techniek en Foto Tutorial


Vandaag weer tijd voor het KKT.
De kleuren die zijn gekozen: Zwart/Wit

En dit is mijn bijdrage


Nou vroeg een klant pas geleden hoe je toch zo'n "krijtbord kaart" maakt.
Speciaal voor jou, Mariรซtte. En natuurlijk voor iedereen die het nog niet wist.

De benodigdheden: 
121688 Zwart Card Stock (A4 24 vel €8,50)
103083 Embossing Buddy €7,25
101731 Craft inkt Whisper White €8,95
Normaal gebruik je de embossing Buddy om te zorgen dat er 
geen extra poeder of glitter aan je project blijft kleven waar dat niet hoort,
voordat je gaat strooien met embossing poeder. Maar nu gebruiken we hem net even anders.

Nu klop je met de Embossing Buddy op het Card Stock

Je wrijft het uit. En klopt nog eens en wrijft dat weer uit,
Totdat je "krijtbord" naar je zin is.

Vervolgens stempel je met Whisper White Craft inkt
En klaar is jouw "krijtbord kaart"
Je kunt er hierna nog een keer met de embossing buddy overheen gaan.
Zoals op de kaart helemaal boven. Het effect wordt dan versterkt.

Leuk voor een schooljuf of meester. 
Maar ook voor vele andere gelegenheden.

Natuurlijk kun je deze materialen bij mij bestellen.
(en al het andere moois dat Stampin' Up! verkoopt)

Alle andere deelnemers aan het KKT kun je bekijken bij Martina

Liefs 
Miranda Mols


32 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

wat een leuke tutorial ! ik denk alleen dat je eerste stap 'verdwenen' is... zou het kunnen dat de eerste zin er niet staat ? want hoe komt het doekje vol met 'wit' ? graag zou ik het weten als dat kan ! =)
heel erg leuk resultaat geeft dat ! mooi gedaan
blij met je deelname en tot de volgende,
grtjs, martina
x

Ellen zei

Wat een gaaf krijtbordkaartje! Leuk dat je er meteen nog een uitleg bij geeft.
Fijne dag, Ellen

Ans Gilbert zei

Wat een prachtige zwart/wit kaart heb je gemaakt en..bedankt voor de uitleg..groetjes van Ans

Gerrina zei

Mooie kaart en het blijft een leuke techniek! Groetjes,Gerrina

Monique zei

Mooie kaart!
grtjs
Monique

crealinedance zei

Hoi hoi mooie kaart zo.gr.Nel

Marit zei

Zo'n leuke techniek, staat ook nog op mijn "ooit uit proberen" waslijst. Je kaart ermee is een beauty!

Groetjes,
Marit

Nelleke zei

Gave kaart en mooie uitleg erbij. Bedankt. Ik zal het onthouden. Mijn verlanglijstje wordt wel heel erg lang. hihi. groetjes, Nelleke

Miriam Cooijmans zei

Wat een leuke techniek en ook altijd handig, een fototutorial :) leuk gedaan zeg. Ik moet er eerst nog wat spulletjes voor in huis halen, maar vanavond mijn party dus dan ga ik weer iets bestellen!
Lieve groetjes van Miriam

Saskia Kreasas zei

Hoi,
Wat een mooie en stijlvolle kaart met de kleuren zwart en wit voor vandaag. Mooi gedaan. Bedankt voor de tutorial. Leuke tip.
Ik ga nog even naar de anderen van het KKT.
Groetjes Saskia

Rosina zei

Heel leuk kaartje..en een hele gave techniek ook, bedankt voor de duidelijke uitleg...

groetjes Rosina

Marfien zei

Het leuke van deze uitdaging is dat je er weer een heleboel bij leert.
Mooi kaartje

Nicole Eckenhaussen zei

Heel leuk bedankt voor de uitleg ga het zeker ook een keer proberen. Groetjes Nicole

Mariette J-O zei

๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ hihihihihi ........ Je bent een schat!!! De spulletjes zijn besteld ....... Nu moet het toch lukken! je weet dat ik soms een beetje blondtttttt ben wat het volgen van een, zelfs voor kinderen, duidelijke beschrijving. Maar deze ....... kan ik zelfs๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š

M@rjan zei

Helemaal leuk!! Ik kreeg je spulletjes binnen in mijn vakantie, met de Whisper White ink. Inderdaad veeeeeeel witter dan wat ik al had!

Sientje zei

wauw gaaf gedaan Miranda! Echt toppie. dat word lege flessen opsparen voor nog meer handige stampin up tools ;p

GerJanne zei

Ha Miranda,
wat ziet dat er gaaf uit en je uitleg is erg goed. Het geeft een grappig effect, dat schoolbordeffect!
Groetjes,
GerJanne

Ans S. zei

Mooie kaart, Miranda leuke techniek heb je gebruikt, bedankt voor de uitleg.

Groetjes Ans

Nelly zei

Prachtige kaart in de kleuren Zwart - Wit.
Zijn niet de makelijkste kleuren maar jij hebt er iets moois van gemaakt.

Groetjes Nelly

Ira Huberts zei

Hele stijlvolle kaart Miranda, gave techniek is dit, geeft zo'n prachtig zacht effect! Groetjes, Ira
irascreacorner.blogspot.nl

Rianne Timmers zei

Ik heb zo`n buddy niet maar het is wel een goed idee bij mij zit ook altijd alles onder vandaar dat ik dit niet graag doe ,kijk maar eens bij mij dan weet je precies wat ik bedoel jammer maar helaas.Je krijt bord kaartje is echt goed gelukt.super.
liefs Rianne

Mieke zei

Wat een leuk idee, geeft een mooi effect!

Marian zei

Mooi krijtblok kaart
Groetjes

SandraW zei

Leuke kaart! En met een techniek die ik (nog) niet ken.

Liefs, San

Nancy zei

Hey Miranda,

Wat een leuke kaart! En dikke merci om je geheim met ons te willen delen... We hebben weer wat geleerd vandaag...

Liefs,
Nancy

Anita Meijer zei

Wat een schitterende kaart Miranda, ik vind hem supermooi geworden.
Groetjes van Anita

Judith zei

Zo vind ik zwart met wit nog leuk ook!

Renate zei

Dit is een hele leuke techniek. Je kaart vind ik heel mooi.

Groetjes Renate.

Erna Logtenberg zei

Wat een mooi zwart wit kaartje heb je gemaakt!! Lieve groetjes, Erna

Mariken zei

Nou zeg...dat is verwennerij...een prachtkaart en nog een tutorial ook! Super!
Groetjes en fijne avond, Mariken xx

Yolanda zei

Hoi Miranda, wat een goede uitleg!! Je hebt een mooie kaart gemaakt met deze techniek. Groetjes Yolanda B)

Juisie zei

En ik heb de eer gehad om zo'n mooi net-echt-chalkboard-kaartje in het echt te mogen aanschouwen! En ik kan je zeggen, tis-net-echt! Een mooie techniek, en bedankt Miranda voor je leuke en attente kaartje, hij is erg mooi en het zwart valt lekker op tussen het blauw van de andere kaartjes hier! groetjes Joyce